رواية حينما تعشق الذئاب الفصل الرابع 4 بقلم شيماء صلاح
<<حينما تعشق الذئاب>>>
<<الفصل الرابع>>
<ما الذي يحدث لي….>!
“اسيل” م…ملف ايه…
“اسيل” /بحزن/ طيب اديني يومين…!!
“نورا” هستناكي…!!
/بدأت تمشي هي الي حيث لا تعلم…صعدت الاسانسير لتضغط علي الزر الارضي…نزلت وبدأت تذهب بين وجوه الناس الي ان ذهبت خارج الشركه…وقفت تستند علي سياره عمر بوجع../
/فحينما تختلط مشاعرنا مع افكارنا لا ينتج شي….انت دائما ما تقوم بصراع بين ما يجب ان تفعله وبين ما تفعله…/
/وجدت اسيل احد يضع يده علي كتفهاا فشهقت بقوه/
“عمر” بس بس اهدي…دا انا ايه الي موقفك كده انتي كويسه!
“اسيل” انا كويسه بس اتخنقت ينفع نروح..
“عمر” اه عادي…
“اسيل” تمام يلاا بيناا..
“عمر” يلاا..
/في منزل عمر/
/فتح عمر الباب ليجد شخص لم يتوقع وجوده/
“عمر” شاهي…
“شاهي” هاي عمر…
“عمر” انتي دخلتي ازاي!
“شاهي” مش صعب يعني اعمل نسخه لمفتاحك ولا ايه…!!
“عمر” /وهو يمد يده بغضب/ هاتي المفتاح وياريت متتكررش
“شاهي” /وهي تعطيه المفتاح/ خلاص تمام اهدي انا كنت جايه اقولك انك معزوم بكرا عندنا عالعشي..
“عمر” وده مينفعش يتقال في الموبيل..
“شاهي” /وهي تضع يدها حول عنقه/ وحشتني قلت اشوفك..
“عمر” شاهي ارجوكي احنا مفيش بينا حاجه عشان تحطي ايدك كده..
“شاهي” اوف انت محسسني اني بعمل حاجه عيب..
“عمر” وجودك في شقه راجل عاذب ده اكبر عيب!!
“شاهي” تمام خلي التقاليد بتاعتك دي تنفعك…!!
“عمر” /وهو يفتح الباب/ نورتي يا شاهي..
/نظرت له بغضب ثم اخذتها معطفها وحقيبتها وذهبت/
/بينما وقف عمر في شرفته يذفر بشده…ليجد طرقات علي الباب…يذهب ويفتح ليجدها سعديه/
“عمر” اهلا يا سعديه..
“سعديه” احم..حضرتك النهارده يوم التنضيف..
“عمر” اه صح…طيب هنزل انا وانتي خلاصي براحتك…عن اذنك..
/اخذ مفاتيحه ثم ذهب ليترك سعديه علي راحتها/
/بينما نزلت سعديه لتجلب المنظفات/
/صعدت سعديه ولكنها وجدت حركه في مكتب عمر..لذلك نظرت من فتحه الباب الصغيره لتجد اسيل وهي تبعث في الملفات وبعد قليل امسكت ملف…نظرت له بحزن شديد…ليقع الملف من يدها وتقع هي علي ركبتيهاا وتبدا بالبكاء الشديد/
“سعديه” حضرتك كويسه..
“اسيل” /وهي تنظر لها والدموع تغرقها/ هو ميستهلش مني كل ده……ميستهلش!!
“سعديه” /وهي تربط علي كتفها/ بس بس اهدي..
“اسيل” اوعديني انك مش هتقوليله..
“سعديه” اقوله ايه..!
“اسيل” الي هقولك عليه…
/حكت اسيل الي سعديه كل شي/
“سعديه” ينهاري..ينهاري عمر بيه لو عرف يقتلك فيهاا…
“اسيل” /وهي تمسح دموعها/ انا مش هديها حاجه وهقولها انه شاكك فياا دي ست شرانيه…
“سعديه” اني عارفه الست دي جت هنا مره دي تقول للشيطان روح واني هبقاا مكانك..
“اسيل” يعني ايه..
“سعديه” طوعيهاا بدل ما تسلط عليكي حد كده ولا كده!!؟؟!!
“اسيل” يعني هي ممكن تعملي حاجه انا وبابا..
“سعديه” ومتعملش ليه..
“اسيل” عندك حق…….
“سعديه” قومي روحي شجتك واني هوضب المكان ومتخفيش مش هجول لحد حاجه…
“اسيل” شكرا..بجد شكراا
/ذهبت اسيل…بينماا ظلت سعديه تفكر في حل لهذه المشكله التي لا تخصها من الاساس/
/في المساء/
/في منزل ذياد/
“يسرا” اهلا انت رجعت يا حبيبي..
“ذياد” امال فين فرقع لوز الي هناا!
“يسرا” خرجت…
“ذياد” نعمممم راحت فين…
“يسرا” قالتلي انها هتشوف صحابها..
“ذياد” وانتي خليتيها تروح..
“يسرا” انت رايح فين..
“ذياد” هشوف الهانم راحت فين..!
/خرج ذياد وصعد سيارته بغضب ليلمحهاا وهي تقترب من بعيد فينزل لهاا بغضب ويذهب لهاا يمسك معصمها بقوه لم يلاحظ انفها واعينها الحمراء من البكاء/
“ذياد” كنتي فين..
“ملك” ارجوك مش قادره اتكلم…
“ذياد” /وهو يجذبها بشده/ خدي هناا..
“ملك” من فضلك..
“ذياد” كنتي فين ومع مين وبتعيطي ليه..!!
“ملك” /وهي تنظرله بحزن/ بطل تزعق فيااا وكاني مش بحس بطل…
“ذياد” مين الي زعلك…
/ارتمت ملك في حضنه تبكي بشده…بينما اكتفي ذياد بالربط علي شعرهاا/
“ملك” انا مش عايزه اعرفه تاني!!
“ذياد” /باستغراب/ مين هو..
“ملك” هشام…!!
“ذياد” تحبي تحكيلي..
/اومأت هي بالموافقه/
/علي النيل/
“ملك” انا اتعرف عليه في امريكا هو مصري كان بيدرس معايا فالجامعه وحبينا بعض ابتدينا نتواعد…و كنت بحبه جداا بس من النهارده شفته وهو بيخوني مع واحده صحبتي ولماا وجهته مسكني من دراعي جامد وقعد يقولي اني هموت من غيره وهجيله راكعه…!!
“ذياد” مقولتليش ليه كنت جيت ربيته..
“ملك” وقت الخيانه مفيش تفكير…!!!
“ذياد” مش انتي الي هتروحيله راكعه…هو الي هيجيلك راكع..؟
“ملك” انا مش عايزه مشاكل..
“ذياد” هاتي عنوانه…
“ملك” هو علطول قاعد في كافيهه…مع صحابه..
“ذياد” بس تمام…
“ملك” هتعمل ايه…!!
“ذياد” /وهو يذهب بالسياره/ هجيبهولك راكع..!!
/بينما في منزل عمر/
“عمر” السلام عليكم..
“ذياد” وعليكم السلام..بقولك يا شق…
“عمر” انجز يا سرسجي يا حقير…
“ذياد” احم..عايزك في طلعه..
“عمر” فخفخينه…
“ذياد” وده ايه علاقته بالموضوع..
“عمر” معرفش انت لما بتقول كده بتاخدني ونشرب فخفخينه….!
“ذياد” بس الجوافه كانت حمضانه المره الي فاتت..
“عمر” اه والرمان مش فريش…
“ذياد” نسيتني كنت عايز اقول ايه يخربيتك..
“عمر” انت الي متصل انا مالي!
“ذياد” اه البس وتعالي علي…..انا مستنيك..
“عمر” هنشرب فخفخينه…
“ذياد” ياخي يلعن ابو شكلك علي ابو شكل الفخفخينه……!!!!!؟
/في احد الكافيهات/
“عمر”انت عارفه اصلا..
“ذياد” اه ملك بعتتلي صورته…
“عمر” طب هو فين..
“ذياد” الي في التربيزه جامبنا ابو قميص اسود…
“عمر” يا ذياد احنا محامين ولينا مركزنا وفي ناس عارفانا لو شفونا الهيبه هتروح..!
“ذياد” كفايه هيبه بقا هدمر نفسك؟
“عمر” طب وانا مال امي.
“ذياد” خلاص امشي..
“عمر” ايوا اتقمص..
“ذياد” هو احنا مش كنا بنعمل كده في ثانوي ونجر شكل الناس..
“عمر” سن مراهقه يابن الناس…
“ذياد” تعالي بس..
/ذهب عمر وذياد وجلسو امام الشبان/
“هشام” افندم في حاجه…
“عمر” مالك داخل خشن ليه مبراحه…
“ذياد” /وهو يفتح زجاجه الماء ويرتشف منهاا/ انا جاي اشكرك…
“هشام” علي اي انشالله…
“ذياد” علي انك خنت ملك…
“هشام” م….ملك
“عمر” منتا كنت بغبان من شويه قلبت كلب بحر وبتهته ليه؟؟
“الشاب” انتو مين وعايزين ايه!
“ذياد” لا بس انا كنت جاي اقول ل هشومي شكرا عشان خنت ملك وخلتها تبعد ماهي تخصني اصلا…….بس ان ملك مش عشان عايشه هنا من غير اهلها يبقاا ملهاش راجل….لا اناا بقاا خيالها راجلهاا في وجود وغير وجود ابوها؟؟!
“عمر” /بصوت عالي/ لو سمحت ممكن تلج..
“الجرسون” /وهو ياتي مسرعا/ اتفضل يا فندم…
“ذياد” ابقو حطوه علي وشكو..
“هشام” اشمعني..
“عمر” عشان دي…/قالهاا وهو يعطي لكمه قويه للشاب امامه وذياد كذلك/
/بينما تكوم هشام وصديقه ارضا/
“عمر” هههههه انا نفسي اضرب حد اضرب تاني..؟!
“ذياد” عيش حياتك…
/بعد قليل من الضرب المبرح من الطرفين….اتصاب عمر في حاجبه وذياد في فمه…واخيرا نجحو الناس في فض الاشتباك/
“عمر” /وهو يذهب ويتحسس حاجبه/ ياخي يخربيت شورتك الهباب اهو حاجبي اتفتح ااااه….
“ذياد” انت هتظيط ده جرح صغير..
“عمر” /بفخر/ بس ايه رائيك فياا وانا بضرب…
“ذياد” علمت علي چون سينا…
“عمر” /وهو يدفعه من جانبه/ كفايه كلام سرسجيه بقاا ومتنساش انك محامي اخدتني في طريق العيال الي بتضرب وبتعمل الله يخربيتك…
“ذياد” /بمزاح/ يعني ضربتك علي ايدك وقلتلك تعالي…..
“عمر” /بمزاح/ الصراحه كان بمزاجي..
“ذياد” طب ما الدنيا حلوه اهي في ايه بقااا..؟!
“عمر” زيزو…؟
“ذياد” امممم…
“عمر” زيزووو…
“ذياد” نعم…
“عمر” /وهو يمسك جاكيته الجلد ويركض/ تعالي نشرب فخفخينه..!؟
“ذياد” /وهو يمسك حجر ويركض ورائه/ وحياه امي منا سايبك…..!!
/دخل ذياد المنزل ليجد ملك جالسه….هبت واقفه عندما رأته/
“ملك” انت اكيد مجنون ايه الي انت عملته ده…
“ذياد” عملت ايه…
“ملك” انت هتستعبط..
“ذيااد” هستعبط…مالك في ايه..
“ملك” بتروح تضرب هشام ليه..
“ذياد” /بنبره ساخره/ يا شيخه…خايفه علي حبيب القلب اوي كده…
“ملك” متغيرش الموضوع…
“ذياد” اكيد هو الي قالك وياتري ضحك عليكي بكلمتين في الموبيل ولاا قابلك وعيطلك زي النسوان..؟!
“ملك” انا معرفش انت بتدخل في حياتي ليه..
“ذياد” /بصراخ/ وانا معرفش انتي ليه شاريه الي راميكي..!!
“ملك” /بصراخ وحده مماثله/ اديك قولت انتي يبقا ميخصكش يخصني..
“ذياد” وطلاماا دايبه فيه كده ماتروحيله احسن…
“ملك” اروحله وقت اما احب…
“ذياد”/بصراخ حاد وصوت رجولي/ تحبي اوصلك ليه واهو تبقي انتي الطرف المُهان في العلاقه…الطرف الي بياخد بالجزمه ويسكت …الطرف الي بيطلع عين امه عشان قلب مهزء ماشي ورا حاجه وهميه ملهاش وجود اسمها حب…!!
“ملك” وقلب زيك ماحبش ولا عمره هيحب هيفهمني ازاي !
“ذياد” /بصوت هادي ولكن حاد/ بناقص حب زي حبك…!!
/قالها لينصرف الي الخارج يغلق الباب بشده لدرجه انا الفازه بجانب الباب وقعت ارضا لتنكسر الي اشلاء..!!؟/
/في منزل عمر لم يكاد يصعد السلم حتي وجد اسيل فوق راسه/
“اسيل” اتاخرت ليه..
“عمر” /بفزع/ لا اله الا الله..
“اسيل” متخفش انا اسيل مش عفريت..
“عمر” /بمزاح/ ماهو ده الي خوفني..
/نظرت له اسيل بغضب لتصعد الدرج/
“عمر” /وهو يصعد ورائها/ بهزر يا رمضان انت مبتهزرش…
“اسيل” /بفزع/ ايه الي عورك كده…
“عمر” حابت عيال فرافير عاكسو بنت رحت دخلت بقاا…
“اسيل” ده الكذب الحقيقي…
“عمر” احم….كان موضوع يخص ذياد بس خلص يعني….
“اسيل” امممم طب بيوجعك../قالتها وهي تتحسسه/
“عمر” لا خا…..ااااه براحه…
“اسيل” لا خالص ايه بس..
“عمر” متوهيش صاحيه ليه..
“اسيل” عندي درس بكرا بدري فكنت بذاكر يعني…
“عمر” طب روحي كملي وانا هنام..
“اسيل” انضفلك الجرح..
“عمر” لا انا هغسله بمايه كده وخلاص..
“اسيل” لا مينفعش لازم تعقمه….
“عمر” يابنتي مش مهم..
“اسيل” عندك علبه اسعافات…
“عمر” /بابتسامه صادقه/ عندي….
/جلساا الاثنين وبدات اسيل بتعقيم الجرح/
“عمر” /بمزاح/ حنان الاخت….
“اسيل” ههههههه
“عمر” عندك درس ايه..
“اسيل” الصبح…عندي كيميا…
“عمر” يا ساتر من ايه ده ؟!
“اسيل” هههه منه لله المنهج..
“عمر” بزمتك فاهمه حاجه في الكيميا.
“اسيل” طبعا..
“عمر” /بمزاح/ بت…
“اسيل” الصراحه راحه…!!
“عمر” ههههه اه ياختي الصراحه راحه !!
“اسيل” لا…
“عمر” ولا انا….
“اسيل” ههههههه
“عمر” يلا روحي نامي..
“اسيل” عايز حاجه..
“عمر” انتي كلتي ايه…
“اسيل” مكرونه..
“عمر” انا جعان تيجي ندور علي حاجه نكولها….
“اسيل” مممم اوكي وراياا..
“عمر” /وهو يمشي امامها/ لا يا ماما انتي الي ورايا…
“اسيل” هههههه….
/في المطبخ..وقف عمر وهو يتني كم قميصه قائلا ل اسيل الجالسه امامه/
“عمر” شاهدي وتعلمي..!
“اسيل” اتفضل…
“عمر” /يقف امام البراد/ بصي هو في سجق وبانيه..
“اسيل” سجق..
“عمر” انا بردك بقول كده…
“اسيل” هتعرف تعمله ولا هتفضحنا..
“عمر” ايه السؤال ده اكيد هفضحك طبعا….!
“اسيل” ههههه..
/وبعد قليل من المحاولات الفاشله/
“عمر” ان ان ان…
“اسيل” الريحه تقرف…
“عمر” مرسي ده من ذوقك…
“اسيل” ههه لا بهزر والله ريحته حلوه جدا….
“عمر” ماتخديش بالشكل دوقي…
/اسيل وهي تذوقه/
“اسيل” يارتني ما دوقت…
“عمر” ههههههه لا بجد…
“اسيل” حلو اوي…
/عمر وهو يستند بكلا يديه علي الرخامه/
“عمر” طب انا ولاا الولد السوري…
“اسيل” ايه السؤال ده…..الولد السوري طبعاا…
“عمر” /وهو يلقيهاا بعلبه المناديل/ غوري يابت…!!
/في الصباح…ارتدت اسيل بنطال وحذاء اسود مع تيشيرت من اللون النبيتي وعكست شعرها علي شكل كحكه من الوراء..بينما ارتدي عمر قميص مع بنطال اسود وحذاء ابيض/
“عمر” انا معنديش شغل النهارده ممكن اوديكي…
“اسيل” مش عايز اتعبك…
“عمر” لا ولاا يهمك تعالي…
/نزل كل من اسيل وعمر لتنظر اسيل الي سعديه غامزه لتبتسم سعديه/
“عمر” تعرفي توصفيلي…!!
“اسيل” بص هو انا معرفش احنا نروح من هنا ازاي بس هو في منطقه…..
“عمر” اه تمام عارفهاا وقريبها من هناا
/قالهاا وهر يدير محرك سيارته ليذهب لذلك المكان متوجها/
/امام سنتر يعطي دروس/
“اسيل” شكرا ممكن تروح انت وانا عرفت الطريق هاجي لوحدي
“عمر” لا مناا فاضي هطلع معاكي
“اسيل” ههههه لياا الشرف طبعا
“عمر” اكيد يلاا
/رن هاتف عمر/
“اسيل” طب خلاص اتكلم براحتك وانا هطلع…
“عمر” تمام…
/فتح الهاتف/
“عمر” السلام عليكم..
“سالم” وعليكم السلام التحاليل طلعت يا عمر بيه لو تحب تيجي تشوفهاا…
“عمر” /بتوتر مقاطعا اياه/ لا انا بثق فيك قول..
“سالم” التحليل بتقول انها اختك بالفعل…
/انزل عمر الهاتف واغلق جفنه بوجع ليخرج تنهيده طويله مليئه بالاوجاع والاهات المكتومه التي تعبر عن مدي تعبه…..لقد تبخرت كل اماله…فقد ضاعت احلامه…و حاصره الامر الواقع…امتلئ طريق الورود بالاشواك..لا يعرف ماذا يفعل..ولكن المفروض فعله هو الابتعاد عن تلك الفتاه..حتي لا تنضج مشاعره نحوهاا فتسمي هذه المشاعر الحب الحرام..؟؟!!!/
الخامس من هنا
اخترنا لك
محافظ القليوبية يشهد احتفالية ليلة القدر بحضور رئيس جامعة بنها ومدير الأمن
توقيف متهمين ضمن عصابة سطت على شقة رعية صيني بالدار البيضاء – مصربوست
أسعار السجائر الجديدة 2025: تعرف على الجديد في الأسواق المصرية المحلية والمستوردة
بث مباشر مباراة باريس سان جيرمان ضد سانت إيتيان اليوم بجودة عالية
يا جماعة شوفوا! استقرار أسعار الذهب في مصر صباح السبت 19 أبريل 2025
أسعار اللحوم الحمراء البلدة اليوم الخميس 6 مارس 2025: تعرف على أحدث التحديثات والأسعار
صرف منحة العمالة الغير منتظمة 2025 بالزيادة الجديدة ورابط الاستعلام عبر manpower
إيفرتون ضد وست هام: مباراة قوية تتصدر موقع يلا شوت عبر مصر سبورت اليوم