رواية حينما تعشق الذئاب الفصل الثامن 8 بقلم شيماء صلاح

(حينما تعشق الذئاب)

(
انا بعتذر وعارفه اني مقصره والله بس مش بايدي كنت قاعده فاضيه قولت اكتبلكو حلقه وصلنا الفصل الي فات لما اسيل اعترفت ل عمر قدام الناس انها بتحبه❤
انت مجنون يا عمر…

/صاحت اسيل بهذه الجمله الي عمر الجالس منكمش علي الكرسي امامها كطفل صغير يراقب انفعالها بسعاده وسرور/

“اسيل” افرض وقعت هاا…!

“عمر” /بخبث/ خايفه علياا يا حبيبتي ؟

“اسيل” انت قلت ايه؟

“عمر” قلت خايفه علياا..

“اسيل” لا الي بعدهاا..

“عمر” اه..حبيبتي!

“اسيل” هاا..

“عمر” /بخبث وهو يلاحظ التغير الجذري بهاا نتيجه هذه الكلمه/ بقول حبيبتي حبيبت عمر وقلب عمر وعيون عمر…..

“اسيل” /بغضب/ انا…انا…

“عمر” انتي قلتي انا بحبك خلاص دخلت القفص..

“اسيل” /باستفهام/ قفص ايه..!

“عمر” /بحب/ قفص قلبي يا روحي…

/بينماا قطع انسجامهم رنين هاتف اسيل ليذفر عمر بغضب قائلا/ مين ابن البارده ده.؟

“اسيل” /بتوتر/ دي…دي..دي…!!

“عمر” /وهو ينظر للشاشه وقد تغيرت ملامحه للغضب/ نورا…اسمعي يا اسيل انتي هتردي عليها واوعي تعرفيها انك عرفتي وانا هديكي اوراق fake تديهالهاا..

“اسيل” بس..

“عمر” متخفيش انا عمري ما هاذي حمايا ؟؟

“اسيل” /بذهول/ حماك.

“عمر” الموبيل هيفصل يا بارده اخلصي !

/بينما وضعت الهاتف علي اذنها سريعا بعدماا فتحت مكبر الصوت/

“اسيل” الو..

“نورا” مابترديش ليه..

“اسيل” اصل..

“نورا” في حد جمبك..

/بينما اشار عمر ل اسيل بمعني لا/

“اسيل” لا ده عمر نزل..

“نورا” جبتي الملف..

“اسيل” هو انا شفته ولقيته بس معرفتش اجيبه..

“نورا” /بانفعال/ نعم ليه انشالله..؟

“اسيل” اعمل ايه بس عمر بيقفل مكتبه بالمفتاح..

“نورا” طب والعمل..

“اسيل” انا عارفه اني مقصره بس صدقيني مش بايدي..

“نورا” اسيل الملف يكون عندي في سرعه البرق ولاا انتي عارفه ممكن اعمل ف باباكي ايه.!

“اسيل” لا ارجوكي بابا لا…

“نورا” خلاص يبقي تصحي معاياا..

“اسيل” حاضر..

“نورا” باي.

“اسيل” باي.

/اغلقت لتنطر بجانبها تجد عمر ينظر لارض بذهول كانه مغيب/

“عمر” /دون ان يغمض له جفن/ انا مش متخيل ان في حد بالوساخه دي !!

“اسيل” /بحزن/ انا عارفه اني خيبت املك..

“عمر” انتي متعرفيش حاجه انا لما شفتك محبتكيش ك اخت وهو ده الشي الي خلا اني احس بالذنب عشان كده بغضب ربنا لما عرفت الحقيقه هو ده الشي الي خلااني متمسك بيكي مشاعري نحيتك كده مش حرام…

“اسيل” عمر..عمر احنا مش هينفع..

“عمر” هينفع طول ماحنا ما بعد هنقوي..!!

/في احد صالونات الجيم النسائيه/

“ملك” هو في ايه..!

“الفتاه” بيقولو الجيم بتاعنا التكيفات باظت وحجات خربت ف هنروح الجيم الرجالي ندرب مع الكابتن بتاعتنا!!

“ملك” نعم لا طبعا اكيد مش هكون مرتاحه..!

“الفتاه” يا ستي اخلصي هو يوم واحد وبعدين مش يمكن نشوف عريس مز كده ولا كده ؟

“ملك” /وهي تربط شعرها ذيل حصان/ علطول دماغك في الرجاله عيب.!

“الفتاه” خليكي انتي كده لحد اما تخللي!

“ملك” خفه خد قالك علياا خيار!

“الفتاه” هههه دانتي قاعدتك هناا علمتك كتير برغم انها مده قصيره..

“ملك” طب يلا الكوتش بينادينا…

/دخلت ملك الجيم الرجالي بتوتر شديد توخر قدم وتعجل الاخري الي ان لمحت رجل ماا لتشهق بقوه وهي تنظر لملابسها العاريه نسبيا فاكنت ترتدي بنطال اسود يكاد ينعدم من كثر ضيقه اما من فوق ارتدت تيشيتر ضيق قصير لتظهر البطن ذو لون بنفسجي غامق وما ذاد الامر سوء هو انا ذاك التيشرت عاري من الخلف وحذاء من نفس اللون/

“ملك” يا خبرر..

“الفتاه” ايه يا بنتي مالك…

“ملك” لو شفني كده هيقتلني مش بعيد تقرو عليا الفاتحه قريب..!!

“الفتاه” ليه هو مين..

/في ركن رفع الاثقال/

“شاب” اوباا بص المزز دول..

“ذياد” يابني احترم نفسك شويه وهيمشو..

– بس لا ام موف دي ايه…

“ذيادد” /وهو ينظر الي ما ينظر اليه/ مش قوي يعني انت شفت وشهاا ده ضرها الي باين..

– امال لو ضهرها كده وشها هيبقاا ايه..!!

“ذياد” ياخي انا مش عارف بيخرجو كده ازاي مفيش دم ؟

– ونبي اقعد كده..

“ذياد” ياعم اخلص وشيلني..؟

– تعالي يا عم..

“ذياد” /وهو يوقع الحديد من يده لينظر له الجميع بخوف/ ملك…؟؟

/بينما في مكان وقوف ملك/

“ملك” ينهار اسود ينهار اسود شافني شافني…

“الفتاه” يلهوي ده هيكلك بعينه

“ملك” كمان..كمان لا لا انا هخرج..

/بينما اتي شاب ماا مفتول العضلات ليقف امامهم قائل/ هاي يا بنات الكوتش بتاعتكم جالها شغل انا المسؤل عليكم النهارده تعالو وراياا..؟

/بينما كان يمسك ذياد الحديد ويكاد يكسره وهذاا البادي علي وجهه المشتعل احمرار/

“ذياد” ديسكو وجيم رجالي ولبس عريان لا دانتي لازم تتربي..!!

/انهي جملته ليخلع فلنته ويرميها ارضا لتظهر عضلاته مع شعره الفحمي كان مثل ابطال هوليود/

/بينما كانت ملك تراقبه بخوف شديد وتحاول التفادي من اعين الرجال عليها/

/بينما كان ذياد يحترق كلياا كلما ينظر لها احد/

“الفتاه” ده بيغير عليكي..

“ملك” نعم لا مستحيل..

“الفتاه” بس ايه اشعرفك انتي اتميصي كده وادلعي شويه وشوفي هيعمل ايه ؟

“ملك” لا طبعا معرفش..

“الفتاه” لا اتعلمي هاروح اعمل حاجه واجي..

/اخذت ملك تدور وتلف الفكره في راسها قليلا لتحسم امرهاا بانها ستجعل الذئب النرجسي يغار ولكن بفعلتها هذه لم تعلم بانهاا تدخل جحر قلبه وقسوته اكثر/!!

“الكوتش” ها يا ملك جاهزه..

“ملك” /بخبث/ اكيد..

“الكوتش” طيب اول حاجه ل….

/اتاهم صوت ذياد بحده قائلا/ يارب..؟

“ملك” انا معاك كمل..

“الكوتش” اوكي تعالي معايا..

/كان التدريب هو عباره عن تمدد ملك علي الارض وتثبيت قدمها والارتفاع بنصفها الاعلي وبالفعل تمددت ملك وبداات بالفعل/

“الكوتش” /وهو يثبت قدمها بالارض/ حلو كملي…

/بينما كان ذياد يراقبهم بحنق وماا ذاد غضبه هو لمس هذا الرجل الي ملك وكلما جا ليذهب اليهم خاف ان يتسبب بمشكله لها امام الشباب ويحرجها/

“ملك” تمام…

/لياتيهم صوت ذياد مره اخري بغضب/ الهم طولك ياروووح..؟

/خافت ملك كثيراا فهذه تهديدات خفيه يوجهها ذياد لها/

“الكوتش” انتي كويسه..

“ملك” هاا اه تمام..

“الكوتش” طيب تاني حاجه لازم تعملي تمرين ال….

“ملك” لا مش عارفاه..

“الكوتش” /شرح لهاا التمرين/

“ملك” oky….

/قالتهاا لتبدا التمرين…ولكن مع اندمجهاا انزاح شعرها من علي ضهرها ليظهره اكثر مما جعله مصدر حديث الشباب الان/

/للحظه ماا شعرت هي بوجع بسيط بشعرهاا من ثم تشعر به ينفرد علي ظهرهاا…لتلفت بغضب متواعد لمن فعلهاا لتجده ذياد..الجم فمها وقف الكلام في حلقها/

“ذياد” /بحده/ جرا ايه كل يوم ليكي غلطه ايه البس ده ؟

“ملك” د..دا..وانت مالك..

“ذياد” مله علي جنابك اطلعي من هنا والا هرتكب جريمه !

“ملك” /ببرود/ sorry…عندي تمرين..؟

“ذياد” ملك متجننيش عليكي انتي مش شايفه كميه الرجاله الي هيكلوكي بعينهم..؟

“ملك” لا مش شايفه..!

“ذياد” يبقاا لازم تشوفي قدام 10 دقائق تخرجي ياما هخرجك…!!

“ملك” بطل تهديدات بقا..؟

“ذياد” /بتوعد/ انا مش بهدد انا بنفذ..!!

/انهي جملته ليتركهاا ويذهب وهو ينظر الي الجميع بحده/

/جا المدرب الي ملك/

“ملك” نكمل..

“المدرب” اكييد !

/نظرت ملك ل ذياد نظرات خوف ممزوجه بقلق لتبدا بعمل التمارين…كانت اعين ذياد معلقه علي الحائط اي باتجاه الساعه كان ينتظر مرور 10 دقائق/

/بينما رن هاتف ملك/

“ملك” عن اذنك هرد علي الموبيل..

/قالتهاا لتحمل هاتهفها النقال وتذهب به الي الخارج اي للمسبح…لتقف امام المسبح وتضع الهاتف علي اذنهاا/

“ملك” Hi…لا لسه…تمام…هشوف ينفع ول…..

/لم تنهي جملتهاا فقد جأ ذياد من ورائهاا وهو يضع يده في جيب بنطاله ليدفع ملك بخفه الي المسبح/

“ذياد” /بحد وفخر وهو يراها غارقه بالمسبح/ عشان تعاندي كويس !!

/لياتيه صوت ملك المضطرب وهي تهلل في الماء/ الحقني يا ذياد مبعرفش اعوم.!!!!

“ذياد” /بقله حيله وحزن/اوف بتهزري..

/انهي جملته ليرمي بحمله بالماء يذهب لهاا/

“ملك” بغرق..

“ذياد” بس انتي اوفر اوي مش غويط للدرجاضي اه صح نسيت انك قصيره !!

“ملك” /وهي تدفعه بعيداا عنهاا/ مستفز ايه الي انت عملته ده انا هقول ل انطي يسرا..!

“ذياد”تعالي يا بت واسكتي!!

“ملك” بت في عينك..!!

/ذهب ذياد لها وضع يده علي خصرها ليطبق عليه ويرفعهاا لاعلي لتاخذ انفاسها المتلاحقه بينما وضعت هي يدها علي رقبته من الخلف تتشبث بها كطوق نجاه وحيد وبالفعل هو الوحيد..كانو قربين جداا من بعضعا لدرجه تخطف الانفاس وتاخذ الالباب…للحظه ماا سمع صوت صفير في اذن ذياد فلم يعد يسمع سوي صوت انفاس ملك المتلاحقه اغمض عينه علم بانه بحلم وسيفيق منه علي اي حال ولكن لا انه واقع…نظر لهاا نظره غريبه لا تعرف نظره عشق حب كره ليس لها اسم حد الان بينما كانت تنظر له ملك بذهول فنظرته لهاا جعلت من خدها مذرعه طماطم ويداه الصلبه التي تحاوط خصرها الهش تجعلها ترتجف بقوه ليس جسدها فقط الذي يهتز لا بل قلبها وقاته التي يسمعها ذياد بالفعل وملامس شعره الناعم يجعلها تود وضع يدها علي شعرها ونكشه كالاطفال……ظلت انظارهم معلقه فتره وجيزه (هيييييح😂)

/لياتيه صوت الملك الذي ك الهروين له/

“ملك” سرحان في ايه ؟

/لياتيها رد ذياد العجيب والغريب والاغرب نبره صوت كانه مغيب/

“ذياد” فيكي…!!

“ملك” هو انا حلوه قوي كده ؟

“ذياد” اوي..انتي متعرفيش عنيكي حلوه ازاي !!

“ملك” وانت كمان !

“ذياد” انا ايه !!

“ملك” عنيك حلوه..!!

“ذياذ” /بابتسامه جانبيه/ احلي من هشام..!!

“ملك” اه..!!

“ذياد” /وهو يضحك بشده/ شفتي بقاا اني الوحيد الي اقدر اروضك.!!

“ملك” هاا ازاي !!

“ذياد” /وهو يطبع قبله خفيفه علي خدها/ كده…

/اذدات ضحكات ذياد عندما وجد ملامحها تجمدت واعينها ايضاا التي ثبتت علي عينه السوداء اليليه/

/بدا ذياد بالتحرك ليحمل ملك ويضعهاا علي حرف المسبح ثم يقترب منها ويضع يده علي جانبيها يحاوطها ليكرر حركته الجنونيه وهي تحريك راسه بشده لتنزل قطرات الماء علي وجهه ملك كالمطر لتغمض اعينهاا/

“ذياد” /وهو يسحب مناشف من المناشف التي معلقه علي الكرسي و وضعها ولفها عليهاا/ انا بحب عنادك جداا بس ميذدش يا ملك..!!

/كانت نبرته جديه جداا.يقف.لينهيها ويضع يد اسفل قدمها ويده الاخري اسفل ضهرها ويحملهاا بخفع وهو يمشي بين الشباب والفتيات والجميع ياخذهم الحديث عنهم كان يمشي والمياه تنزل منه كالمطو ولكن هذه ليست مياه بل انهاا دموع الحب..!!

/في منزل عمر…..كان الانفعال سيد الوضع والغضب ايضاا../

“عمر” ارجوكي يا اسيل سيبيني دلوقتي !!

“اسيل” بس…!

“عمر” ارجوكي يا اسيل..

“اسيل” طب انا برا لو عذت حاجه !!

“عمر” اوكي..

/جلس عمر علي مقعده الجلدي يزفر بشده/

Flash Back..)ما حدث قبل قليل(

)امام شركه عمر(

“اسيل” عمر انا هدخل اجيب شنطتي من جوه !

“عمر” اوكي هستناكي..

/ما كادت اسيل تذهب الي الشركه حته وقف امامها شاب طويل القامه قمحي اللون ذو ملامح حاده واعين كالصقر…ولكن جماله لم يكمل فكان وجه مرهق..وتحت اعينه سواد العالم/

“امير” سو رومنتك…!

“اسيل” افندم..!!

“امير” انتي وعمر الجرحي كابل ولا احلي..!؟

“اسيل” مين حضرتك..؟؟

“امير” ان…

/لم يكاد ينهي امير جملته حتي وقف عمر امامه بكامل هيبته قائلا/

“عمر” افندم اي خدمه !!

“امير” عمر علي ما اعتقد اول مره نتقابل..؟

“عمر” /بثبات/ ده مش اعتقاد ده مؤكد دي اول مره نتقابل…

“امير” واكيد مش هتكون اخر مره..؟؟

“عمر” ياريت لو اعرف انت مين..!

“امير” انا امير…امير شوكت..

(بنات لو نسيتو شوكت ده الي كان في الحلقه الاولي الي كانت مراته بتخونه و و وكل عمر محامي ليه وعمر مسك علي مراته سديهات وقالها انه هيديها السديهات مقابل انها ترفع خلع ومتخدش حاجه خالص)

“عمر” /بدون ازاحه عينه من علي امير/ اسيل روحي علي العربيه..!!

/انهي جملته ليخرج المفتاح من جيبه ويضغط عليه لتنير سيارته بمعني انهاا اصبحت مفتوحه…وبكل هدوء رجعتت اسيل للخلف خطوتات من ثم ذهبت الي السياره لتجلس وترجع خصله خلف اذنها تمنت لو كانت لذيها قوه خارقه لتسمع ما يقولون/

“عمر” اتشرفت يا استاذ امير…!!

“امير” سيبك من كل المقدمات واتشرفت واهلا وسهلا ده ومتعملش فيها غلبان !

“عمر” /وقد شعر بعدم الراحه/ غلبان..ليه ياعم شفتني واقف بتمسكن ؟

“امير” لا بس انا عرفت انك السبب في طلاق ابويا وامي!

“عمر” /بسخريه/ وهو انت ماعرفش الست الوالده عملت ايه!!

“امير” امي.

“عمر” اه ماما….وبعدين مالك زعلان ليه هما قطعو عنك المصروف..!!

“امير” /وهو يدفعه بكتفه/ ما تتكلم عدل..!!

“عمر” راعي انك قدام شركتي وممكن الامن يجو يوروك شغلك عادي جدا بس انا ابن بلد ومرضاش انك تتهان في بيتي التاني..؟

“امير” وهو ابن البلد برضك الي بيخرب البيوت..!!

“عمر” معلش بس انا محامي واسرار زبايني مبتخرجش براا؟

“امير” بقولك انا لازم افهم ايه السر الي مخفي عني..؟

“عمر” سبق وقلت مينفعش اقول روح اسال باباك مامتك ميخصنيش!

“امير” فكرك مسالتش..روحت وسالت محدش راضي يجاوبني..؟

“عمر” خلاص مش مشكلتي واتمني ماشوفكش تاني !

/قالها وما كاد يلتفت ليذهب/

“امير” بس حلو الحب هاا..؟؟

“عمر” /بحده/ بس مش حلو للي ميجربوش سلام..؟

/ركب عمر وبدون اي كلمه ساق سيارته للمنزل متجاهل تسائلات اسيل المتكرره/

Flash Back…)في منزل عمر(

(عبر الهاتف)

“عمر” الواد ده شكله بيضرب حاجه !!

“ذياد” لا ياعم اكيد لا

“عمر” لا ايه بس..انت مشفتوش كان عامل ازاي…!!

“ذياد” ان بعد الظن اثم…الله اعلم..!

“عمر” بس انا عملت ايه يعني عشان يقلي كده الله يخربيت دي قضيه !

“ذياد” بص انا هحاول اطأسلك بس مش اكيد..؟

“عمر” ياريت يا زيزو والله اكون شاكر..؟

“ذياد” تمام يا صاحبي اشوفك بكرا..

“عمر” سلام…

“ذياد” /بصوت عالي وهو يصيح علي يسرا والدته/ ماما….يا ماااااااماااااا

“ملك” انطي نزلت..؟

/صعق ذياد من كلمتهاا فهذا يعني انهم وحدهم بالمنزل..!!!/

/خرجت ملك من المطبخ بعدما كانت تعمل بعض الفشار/

(دمغكو القذره دي بلاش هاا بلاش😂)

“ملك” احم..مش هتنزل..

“ذياد” هو انا كنت هنزل بس مينفعش اسيبيك لوحدك يعني بخاف عليكي…

(وعهد الله لو حد قالي كده هطب ساكته😂💄)

“ملك” احم.احم لا ممكن تنزل عادي انا مش صغيره…

“ذياد” /وهو يجلس بجانبهاا/ ومين قال انك مش صغيره ؟

“ملك” لا والله…!

“ذياد” /بابتسامته المبهجه/ اه والله..؟

/ساد الصمت قليلا ليقطعه صوت ذياد/

“ذياد” طيب هنعمل ايه..؟

“ملك” انا مستنيه فيلم رومانسي…

“ذياد” /وهو ياخذ منها جهاز التحكم/ هاتي يا شيخه رومانسي ايه بس في احلي من الرعب..

“ملك” لااااااا

“ذياد” /بذعر/ ايه في ايه…

“ملك” بخاف..

“ذياد” يا عسل…

/قام ذياد بتشغيل فيلم رعب سرعان ما بدات المشاهد المخيفه بالظهور/

“ملك” احم…ه…هو ايه الي تحت السرير ده ؟

“ذياد” /وهو يشير ناحيه التلفاز بمكر/ الي في ال TV ده ؟

“ملك” ها..اه..!!

“ذياد” /بصراخ/ ده عفررريت..؟

“ملك” /بصراخ/ ااه…حرام عليك..

“ذياد” هههههه يلاا معلش…

/جأ فاصل اعلاني كان ذياد يعقد ساعديه امام صدره ويغمض عينيه بارهاق ليجد ملك تهزه/

“ذياد” امممم..

“ملك” ذياد..

“ذياد” امممم….!!

“ملك” قوم معاياا..؟

“ذياد” /وهو يفتح نصف عين/ اروح في الاو..!!

“ملك” /وهي تضع يدها علي فمه منعه من التكمله/ بطل قله ادب..!!

“ذياد” امممم..

“ملك” ايه رد..

“ذياد” /وهو يزيح يدها من علي فمه/ هرد ازاي وانتي مكمماني بس..!!

“ملك” خلاااااص..

“ذياد” عايزه ايه !

“ملك” عايزه اروح ال…ال..

“ذياد” الحمام..

“ملك” اه..

“ذياد” ومالك يا ماما مكسوفه ليه ما كلنا بنروح روحي يا بابا..؟

“ملك” منا خايفه ال monster الي كان في الفيلم يطلعلي وانا ماشيه لوحدي..

“ذياد” monster…انتي خساره في البلاد دي والله تعالي يابنتي..؟

/ذهب ذياد و ملك ورائه تمشي بخطوات مضطربه الي ان وصلو الي باب الحمام/

“ذياد” ادخلي…؟

“ملك” لا شغلي النور..!

“ذياد” يوووه مادخل مكانك احسن !!

“ملك” اخلص بقاا..

/قام ذياد بتشغيل النور/

“ملك” خليك هناا متمشيش !!

“ذياد” لا احنا مش في مطعم هنا اقف علي باب الحمام وامسك مناديل واقلك كلاينكس يا فندم ؟

“ملك” /وهي تحاول كبت ضحكاتها/ خ…خلاص بس عشان خاطري خليك..

“ذياد” طب اخلصي……

/بعد قليل خرجت ملك/

“ذياد” دانا قلت هتباتي في الحمام..

“ملك” خلاص مش هتذلني…؟

“ذياد” /وهو يحرك انفه بغرابه/ هي ايه الريحه دي ؟

“ملك” ينهار موف…الفشار؟؟

“ذياد” ايه….مووف؟؟؟؟؟!

/ذهبت ملك الي المطبخ مسرعه و ورائها ذياد الذي وضع يده علي فمه لعدم وصول رائحه الفشار المحترق له/

/ اغلقت الغاز……ما تكاد تزيل ملك الغطاء حتي بدأت حبات الفشار بالانتشار بالهواء/

“ذياد” هوب هوب هوب حلقي عليه!

“ملك” اعمل ايه ؟؟؟

“ذياد” يا حجه اخلصي هيبهدل المطبخ ويسرا تيجي تنفخنا !!

“ملك” صح..صح انطي..

“ذياد” /وهو يدعك يده/ يح يح ده بيلسع !

“ملك” هههههه

“ذياد” /وهو يقلدها بسخريه/ هههه بتضحكي علي ايه ؟

“ملك” عليك..؟

/نظر لهاا ذياد بغضب من ثم جا ليفتح علبه النكهه الخاص بالفشار…وجده ذو لون ابيض ناعم لذلك استعجب قليلا ليضع اسفل انفه يشمه/

“ملك” ههههههه…هههههه

“ذياد” /بنفاذ صبري/ بتتنيلي تضحكي تاني ليه..!

“ملك” الدقيق علي مناخيرك عامل زي الارنب هههههه

“ذياد” /وهو ينظر للعلبه بذهول/ هو ده دقيق مش نكهه..!

“ملك” هههههه يا اهبل فاكره نكهه…

/شعرت ملك بشي ماا ناعم كثيراا يرتطم بوجهها الابيض الناعم الملمس/

/لتفتح عيناها وتنظر الي بحر الدقيق الذي اصبحت غارقه به وابتسامه الانتصار من الاذن لل اذن لدي ذياد وهو يقف يستند علي رخامه المطبخ/

“ذياد” عشان تقولي ل ذياد عامر والي اهبل تاني يا عسل….!!!

“ملك” /وهي تمسك كوب المياه بحانبها/ كده بتبهدلي شعري الي بقالي ساعتين بعمل فيه..!!

“ذياد” /وهو يشير لها باصبعه/ اياكي تعمليهاا…ثم ساعتين ليه ده حتي مقرف..؟

/اغمض عينيه بسرعه نتيجه سكب ملك الماء بوجهه ذياد/

“ذياد” دانتي كده نويتي موتك يا ملك..!!

“ملك” /وهي تركض من ذياد/ عااااااااا

“ذياد” صوتي…صوتي ياختي وحياه ربناا لنا حاطك تحت الدش..

/قالهاا لينهال عليها من الخلف يحاوط خصرهاا ويحملها الي الحمام/

“ذياد” قولي اسفه..؟؟

“ملك” /بعناد/ انا مش اسفه عاااااا

“ذياد” طيب /قالهاا وهو يفتح الدش ويرميهاا اسفله/

“ملك” يح يح سقعاا سقعاا…

“ذياد” احسن خليكي بقاا..

“ملك” /بتوعد/ وحياه مامي لوريك….

/ذهب ذياد الي غرفته ليغير ملابسه المبتله فقد خلع التيشيرت ليشعر بـ بروده تخترق عضلاته الصلبه….لياتيه صوت ملك من خلفه/

“ملك” زيزو…؟

/لم يكاد ذياد ينهي لفته ليرا ماذا يريد فقد شعر بشي رطب يلمس وجهه وجسده/

“ذياد” /بحده وغضب وهي يمسح اصار الكعك من عليه/ انتي بتلبسيلي بالتورته فـ وشي…!!

/بدا يقترب منهاا بخطوات ثابته وهي ترجع للوراء بخلف/

“ملك” عارف لو جيت جمبي هتصل بال…عااااااا

/بدات تجري نتيجه ركض ذياد لهاا ولن تخلي اكيد ببعض التهديدات/

“ذياد” /وهو يجذبهاا/ خدي هناا حد يعمل كده..

“ملك” عاااااا

“ذياد” متصوتيش..

“ملك” عاااااا

“ذياد” قلت متصوتيش..

“ملك” /بفزع وهي تنظر للتلفاز/ يا غبي مش بصوت ليك الوحش طلع لابطال في الفلم لما كانوو واقفين بيتكلمو زينا عاااااا…

/قالتهاا وهي تتشبث برقبته وهو يحملها بين يديه/

“ذياد” يابنت المجنونه…..!!!!

/جاهم صوت يسرا بغضب/ ايه الي انا شايفاه ده!

/للحظه ما اوقع ذياد ملك ارضاا قائلا كل منهم بذهول/

“ملك” ماما!!!!!!!!!!!!

“ذياد” انطي!!!!!!!!!!

(هفطسسسس😂)

/في شقه عمر….كان هاتف اسيل يرن لذلك فتحت الاسبيكر و وضعته علي الكومود وبدات بتحضير العشاء/

“اسيل” الو..

“ماهر” اذيك يا اسيل..

“اسيل” مين حضرتك..

“ماهر” انا ماهر الي معاكي في درس ال math

“اسيل” اه..طب وانت جبت رقمي منين..

“ماهر” من سلمي صحبتك

“اسيل” طب حضرتك عايز تسال علي اي حصص او حاجه..

“ماهر” /بتوتر/ بصي يا انسه اسيل انا هدخل فالموضوع علي طول الصراحه انا معجب بيكي وحابب اقابل والدك قبل دخول الجامعه وصدقيني بتكلم جد ومش بلاعب بيكي!!

“اسيل” /وهي تلتفت حولها بخوف/ ينهار اسود انت واعي…

“ماهر” طبعا واعي..!!

“اسيل” /وهي تلامح عمر وهو يقترب منها بشراره العالم بعينيه/ ينهار اسود ده ليلتي سوداااا!!

/اغلقت الهاتف لتضعه خلف ظهرهاا/

“عمر” والله عال عماله تحبي في التيلفون بتقرطسيني يا اسيل ؟!!

“اسيل” لا لا والله ده…ده..

/اخذ منهاا الهاتف/

“عمر” قفلتي لا برافوو..

“اسيل” يا…ياعمر والله..

“عمر” /بصراخ/ امال مين الي عمال يحب فيكي ويقول ابوكي ومش ابوكي وجامعه وزفت ؟

“اسيل” انا مش ذنبي!!

“عمر” ايواا استغلبي بقاا….وبعدين الظاهر اني دلعتك ذياده ولازم تتربي ؟

/لم يعلم كيف يعاقبها فبدا بخلع حزامه/

“اسيل” /بخوف/ يلهوي يا عمر ايه ده لا ونبي….؟

“عمر” ماشي..

“اسيل” لاونبي..

/فلتت اسيل من يد عمر لتذهب الي الخارج وهي تقفز في الارجاء هرباا منه انتهي بهاا المطاف وهي تقفز علي الاريكه/

“عمر” /وهو يضربهاا بخفه علي كتفها/ ده اخره دلعي فيكي..؟؟

“اسيل” لا يا عمر عااااااا…

“عمر” والواد ده يجيلي مسحول…

“اسيل” /ببكاء/ الله…..يعني اجيبه مسحول ازاي..؟؟؟

“عمر” /وهو يعاود الضرب/ وهو انا الي هقولك ازاي ؟؟؟؟

“اسيل” عااااا لا يا عمر ونبي…!

“عمر” بيقولك بحبك يا اسيل…ولو كنت اتاخر كنت هلاقيكو متجوزين وجايبين عيل ؟؟؟؟؟

“اسيل” /وهي لا تعرف اتبكي علي وجع ضربه ام تضحك علي غيرته التي فرحت به وتمنت ان يكون ماهر حادثها منذ زمن/

“عمر” /وهو يعطيها ضربه اخري/ لا متسرحيش مني كدده !!

“اسيل” /وهي تضع يدها علي مكان ضربته بألم/ اااااه ياا عمر عشاني وحياتي بتوجع…

“عمر” يا شيخه ودي /قالها وهو يضربها مره اخري/

“اسيل” اااه لا دي بتوجع…؟

“عمر” اسيل غوري بدل ما انفخك..!!

“اسيل” /وهي تركض من جانبه/ شخص سلطوي…

“عمر” /وهو يعطيها ضربه/ اجري جتك القرف….

/ترك الحزام من يده وتمدد علي الاريكه بارهاق قائلا بصراخ كي تسمعه اسيل/ قال ماهر قال دانت ايام اهلك سوداا معاياا اصبري علياا لما نتجوز بس وهوريكي الضرب الي علي حق يامو ماهر اه قلبي هتموتيني ناقص عمر قلبي….؟؟

/كانت اسيل تقف خلف الباب وهي تضع يد علي مكان ضرب عمر لها تحاول تخفيف الوجع ويدها الاخري علي قلبها تحاول تنظيم دقاته لا تستوعب انه يغير ولكن كم غيرته غريبه وشرسه فهو يحافظ علي من احب بالعنف والقسوه/

يتبع….

التاسع من هنا