رواية روح الفهد الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرين بقلم شروق احمد جميع الفصول كامله حصريه رواية روح الفهد الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرين بقلم شروق احمد جميع الفصول كامله حصريه رواية روح الفهد الفصل السابع عشرفهد طلع امبارح بعد ما سمع كلام الحارس بتاعه و الغضب ماليه دخل الاوضه بغضب و عنف و كانت الصدمه من نصيبهروح طلعت هدوم ليها من قلب الدولاب ولفت اتلقت فهد في وجهها و انصدموا هم الاتنين اما المنشفه اللي علي روح وقعت، روح شهقت جامد و نزلت بسرعه تجيب المنشفه عليه مره تانيه و كانت جايه تجري على الحمام لكن ايد فهد مانعتهفهد بانفاس لاهثه قرب عليه وهمش بين شفايفها وقالهفهد / حرام عليكي انتي بتعملي فيا كده ليه!ليه مصره تختبري صبري عليكي!موش كفاية أن انا صابر عليكي بالعافيه، انتي بتحبي تعذبيني ليه يا روح، دانا انسان بردك و بحس واللهروح بارتباك من قرب فهد ليها قالتروح ببراءه/ بس انا معملتكش حاجةفهد كأنه متخدر و غايب عن الوعي قالهفهد بتوهان / كل ده و معملتيش حاجة اومال لو عملتي بقا هتعملي فيا ايه اكتر من كده روح / ليه هو انا عملت ايه و بعدين فجأه عييطت و هو قالها بلهفه فهد باستغراب / مالك يا روح بتعيطي ليهروح بحب / علشانك انت فهد باستغراب / علشاني وانا مالي ما انا كويس قدامك اهوروح/ لا موش كويس انت بتحاول تكون كويسو بعدين حطت ايديه على قلبه و قالتلهروح/ ده موجوع ليه حسه بوجعها هنا، مسكت ايديه و حطيتها على قلبه حركه عفويه بس بالنسبه ليه كانت كفايه لإشعالهابله أو اصابها صدمه هذه الصغيره تزعزع كل شيء بداخله ثم قال بانفعالفهد / يعني انتي دلوقتي بتعيطي علشاني انا و حست بيا و انا موجوعهزت رأسها و قالتروح / صوتك و انت بتتكلم حتى لو كنت بتكلم كلام عادي بس مجروح انا بقدر اميزه اما يفرح و أما يزعل و أما يبق مجروح انا بس عايزاك تعرف ان احنا واحد و اللي يوجعك يوجعني انا كمانمنفعل و لا يكاد أن يلتقط أنفاسه عشر سنوات عاشهم مع يارا و لم تلاحظ هذا… و هذه الصغيرة التي يعرفها من اسبوعين فقط تحلله بتلك الدقه اي عقل يصدق هذافهد باستغراب و دهشه و انفعالفهد / انتي ازاي عرفتيقاطعته روح ووضعت أصابعه على شفايفه و قالتلهروح /عايز تقولي عليا اني عيله و ازي فهمتك صح، لكن صدقني انا حاسه بيك و عارفه انك موجوع و عارفه ان فيه حاجة في دماغك بس في نفس الوقت مجروح كفاكي تشتيتا بي أيتها الصغيرة كفاكيفهد بذهول من هي الصغيرة اللي قدرت تحللهافهد /روح انتي ازاي كده ازايروح قاطعته و قالتله بكل حبروح بتوهان / علشان بحبك يا فهد عشان بحبك اوي و موش بس بحبك لا انا بعشقك زلزال عنيف يتفجر بداخله عاجز حتي عن النطق لما خفقات قلبه تتسارع بهذا الشكلو بعدين قالت روح و هي بتترمي في حضنه و عيطت جامد و قالتله روح بدموع / انا عارفة انك بتحب ابله يارا اوي و انك عمرك ما هتحبيني زيها بس انا طمعانه في كرمك انا عايزه بس انشالله حتى صغير في قلبك تكوني لياقلبه بيصرخ جامد بداخله لأول مرة في حياته يتعرض لمشاعر صادقه زي دي او اول مره حد يحبه اوي بالشكل ده من غير مقابل بس يحبه من غير مقابل معقول يصدق كده طب اي عقل يصدقهليضمها في حضنه جامد و قاله بتوهانفهد /اه يا بتعملي فيا ايه يا روح الفهدرفعت وجهها ليه و قالتله باستغرابروح / انت ليه بتناديني روح الفهدفهد بانفعال / لأن انتي روحي الروح الجميله اللي ربنا بعتها ليا عوضني بيكي يا روح عوضنيني بالنقص بالحب اللي انا حسيته طول عمري انتي جاتي كملتيه لياروح بحب / انا بحبك اوي اوي يا فهودييعلم أنه طفله و موش عارفه مشاعره لكن ماذا يفعل؟ فهو أيضا يعشقها و يرغبه بجنون، جنون أطاح بيه ليحتضن وجهها و يغيب في سكره شفتيها المنتفخه باغراء، يده تكشف جسدها المغري اللي ملفوف فقط بالمنشفه و مستمتع بشده بتاوهاتها الناعمه و هي تستجيب أيضا لجنونه و مستمتعه بيه أيضا استسلامه لها و استمتعها جننوها اكتر و زادوه اشعاله كأنه الجنه و تدعوه يدخل إليه و ينعم بنعمها لترحب بيه أيضا في جنته بين يديها و يعانق تلك الصغيرة بين يديه ليرفع رايات انتصاره على جسدها الذي وشم به رايات انكسار و هو يعيش بجنون اللحظه، متعه لم يمر بيه في حياته بأكملها، لقد اكتملت رجولته بين يدي تلك الصغيرة الذي يدخلها عالم للكبارو حس بندم و عذب الضمير مما فعل ب هي الصغيره رواية روح الفهد الفصل الثامن عشرفهد و روح قضوا ليله من أروع الليالي اللي ممكن يقضوها في حياتهم كانت ليله عباره كله عن حب، كانت ليلة لا تنتسيفهد قام و حسس بتأنيب الضمير انه هو عمل في نظره بنت صغيره سلب عذريتها بكل دم باردروح فتحت عيونه اتلقت فهد شارد و هي حست بيه و فهد هو حاسس بايه و قالتله بصوت موجوعروح / ندمان موش كدهفهد سمع روح بصلها و استغرب هي فهمته ازاي و ازاي عرفت و لما تبكي رفعت الغطا من عليه و هي بتترعش سحبت نفسها بتالم لتستند إلى آخر السرير و تقول بكبرياء مزيفروح بألم / اعتبرها غلطه، اعتبرها نزوه، انا عارفه ان انا موش هيكون ليا مكان في قلبك زيها ولا في حياتك و ان انا يعني عيله صغيره و معنديش خبره في الحاجات دي، و انت يعني موش مبسوط معايا كان بيبصلها بصدمه من كلامه و عنده ذهول تام، هل تبكي هذه الغبيه لأنه تعتقد أنه لم ترضيه كإمراه؟ انها بالفعل طفلهحط اصبعه على شفايفها و قرب منها و قالهفهد / اشششش ايه اللي الكلام اللي انتي بتقوليه ده، دانتي أكبر غبيه في الدنيا و طلعتي كمان مبتفهميشروح حضنته بشده و قالتله بصوت مختنقروح / يعني انت مبسوط معايا يا فهدماذا تفعلي يا صغيرتي هل هذا كل ما يشغل بالك؟ ارضائي هو الأهم عندك، اي بشر انتي يا صغيرتي، هي طفلة عذراء صغيره اغتل برائتها في لحظه ضعف، و بدل ما توبخه تسأله إذا كان رضي عنه ام لا طبع قبله على جبينه و قرب منه اوي و قاله فهد بتوهان /مبسوط كلمه مبسوط يا روح قليلة على انا حسه دلوقتي، انتي موش متخيله أن حاسس بايه دلوقتي يا روح انا حاسس كأني طاير في السمارفعت روح و جهها إليه لينظر إليه و يشاهد شفايفها المغريه اللي عليه آثار الانتفاخ من جنونه و عشقه لها و بصمته التي تركها على عنقها الرائعه و ارتعاشها المغري على صدره همسه مجنونه منها إصابته هذه الصغيره بإتقانروح بهيام / نفسي افضل في حضنك على طول يا فهدي نفسي افضل احس بالأمان معاك كده على طول زي ما انا حاسه دلوقتي ملعون و يستحق القتل و الذبح ليغرق مع الصغيره بمشاعر مجنونه مختلفه فريده من نوعها لينال الجنه العذبه يرتوي منها و يرتوي يريد سحق الصغيرة و ان يخباءها بين ذراعيه اكتر و اكتر عشق اهاتها الممتعه و عشق حبها الذي تحبه له و عشق و جودها جنبه و حياتهسبها غصبا عنه لقد اتعباها كثير و سقطت الملاك من كتر التعب على صدرهفي صباح يوم جديد استيقظت روح تنعم بيوم جديد يوم كله حب و حنيه وقعت عينيه على فهد اللي قعد بحب و شوق و حنيه ولهفه و خوففهد بقلق / روح انتي كويسه حبيبتيروح بتعب و ألم / انا كويسه يا حبيبي بس معقول انت مانمتش يا فهد فهد بحب و رقه / مقدرتش انام يا قلبي غير اما اطمن عليكي، روح انتي تعبانه صح قولي حبيبتيروح بكذب / يا حبيبي انا كويسه صدقني انت خايف ليهفهد / روح قولتلك قبل كده انا مبحبش الكذبروح بحب / يا حبيبي انا كويسه بس شويه تعب صغنين خالصاللعنه فهد لقد اذيت الصغيرة كثير تنهد بقوه و مرر أصابعه بتوتر في شعره لتغتال الصغيره توتره لترتمي على صدره و تقول بانفعالروح / و الله العظيم انا كويسه بس ارجوك يا فهد متسبنيشهذه الصغيره تدعو لموتها بين يديها ليحضنه بشده و يشم رايحه شعرها المنعش و قالهفهد / اهدي عليه يا روح و الا كده موش هسيبك خالص بجدرفعت وجهها و طبعت قبله صغيره على شفاتيه و قالتلهروح / ربنا ميحرمنيش منك يا فهديفهد بحب / ولا يحرمني منك يا روح الفهدنامت علي صدره العاري و طبعت قبله عليه استطعت مره اخري اشعاله و استحضار رغبته المجنونه به بلحظه، زفر بقوه و بعده عنه برقه و قاله بحنيهفهد برقه / اسمعي بقي بنتي الحلوه محتاجه تاخد حمام و تتغذا كويس علشان تفوق كويس هزت رأسها و قالت بطفوليهروح / بس انا موش عاوزه ابعد عن حضنك يا فهدي ابدافهد في داخله/ اااه يا روح عملتي فيا ايه، يا اجمل جنه بنعم فيها و بعيش بين ايديهفهد / و مين قالك بس اني هبعد عنك يا قلبي انا هنا جنبك اهو، و بعدين انتي هتاخدي حمام سخن عشان تقدري تحركي جسمكبص فهد ل جسد روح اللي مليء بعلاماته و أيضا علامات الكرباج اللي على ضهره من هذه المرأه الظالمه و أيضا فهد أيضا علاماته كانت كفايه ل تعب جسده أكثر و أكثرروح بصت ل جسده اما اتلاقت فهد بيوص ليه و عيونه اتملت دموع و قالت ل فهدروح بدموع / جسمي وحش صح، مهوش حلو يا فهد صح، فهد انا اسفه هحاول اصلحه على قد ما اقدرفهد بيبص ل روح بصدمه و ذهول و استغراب من كلامه و قالهفهد / اشششش ايه الكلام ده يا روح انتي مفكره أن انتي موش عجياني، ضمه فهد إلى احضانه و قاله يا غبيه انتي عجباني من غير اي حاجة يا مجنونهقرب منه اوي و همس بين شفايفها وقالهفهد برقه / انتي زي ما انتي تميلي عيني و عين اللي جابوني كمان و انا عايزاك زي ما انتي كده يا روح انا حباك كدهروح قربت أكثر و قبلت قبله ناعمه علي شفتيهاتتصرف بعفوية تجعله كالبركان الثائر علي طول الخطزفر بقوه و قرر أن يبعدها عنه قبل أن يطيح بها و لن يتركهاتحرك ناحيه الحمام ليعاود بعد أن ضبط الماء و ساب البانيو يمتليء كاد أن يرفع الاغطيه ليحملها و لكنها قالت بخضهروح بخضه/ انت بتعمل ايه يا فهدفهد / في ايه هدخلك الحمامروح شهقت جامد و قالت بخضهروح / لا عيبفهد باستغراب و غصب عنه انفجر في الضحك و قف ضحكاته بصعوبه و قال فهد بضحك / نعم يا اختي، هو انتي مفهوم العيب عندك ايه بالظبط روح بخجل و عضت على شفايفها و مسكت بالغطا و قالتلهروح بخجل / و النبي يا فهد خلاص بتكسفقرب منه و همس بخبث و قالهفهد بمكر / يا بت بطلي بقا رفع الغطا و نزله بالحمام و ساعده في خلع الهدوم لتتوجع جامد فقال له بلهفهفهد بلهفه / حاسه بايه بتتوجعي حاسه بايه قوليليروح باختناق / انا كويسه يا فهد بس اطلع برهفهد بخبث و مكر / ليه بس ده انا ناوي احميكي و اليفك و اشطفك يا قلبيروح اتكورت على نفسه و احتضنت جسدها بيدها و قالتروح بخجل / انت قليل الآداب انفجر ضاحكا عليه و قالفهد بضحك / والله العظيم مجنونهروح / الله يسامحك بس اطلع بره بقاتأمل وجهها و شاف في عيونه لمعه الدموع في عيونه فقال بعطففهد بعطف / طب خلاص اهدي انا خارج اهوخرج من الحمام و غير ملايه السرير اللي مليانه دم و ظبط الغرفه قبل خروجها و خلص و قعد علي طرف السرير و زفر بقوه و قال بداخلهفهد ل نفسه / و بعدين يا فهد بطل استغلال دي حته عيله بطل تستغلها علشان خاطر ترضي نفسكغمض عينيه بعنف و أراح رأسه للخلف ضميره يعذبه من أجل طفله مندفعه مشاعر مراهقهزفر بقوه ليعتدل جالسا ليرى الصغيره تخرج من الحمام سانده على الحيطه موش قادره تمشي و تتحرك نحوه ببطء شديداللعنه جسدها الضعيف لا يتحمل عونافاته انها هشه للغايهسألته بكل حبروح / طب ليه الحزن ده كلهقال له بكل أسففهد / روح انا اسف انتي بتتوجعي بسببي انا عارف ان انتي موجوعه اوي، رجلك وجعاك موش كدهروح بسرعه / لا انا بجدقاطعه و قاله بتحذيرفهد / روح قولتلك مليون مره مبحبش الكذبروح اترجعت و قالتله / هي بتوجعني بس شويه صغيرين صدقني انا كويسه انا بس بردانه شويه، ثم قالت برجاء روح /فهد انت موش هتبعد عني صحهي الصغيره تمزقه لألف قطعه من كميه الحب و الاهتمام في مشاعره، قام من مقعده و راح ل عنده و قاعده و راح ل هدومه وخرج إحدى القمصان البيت و لابسهوله و جاب مشط و سرح له شعرها بكل حب روح حست بإحساس جميل اول مره حد يهتم بيه بالشكل ده و الحنان ده و بدون وعي رفعت ايديه اللي بيسرحلها بيه و قالتله بكل حبروح بحنان / ربنا يخليك ليا يارب يا فهد انت وعدتني انك موش هتسيبني موش كدهفهد بجنان قعد جنبه و حط ايديه على شعرها و مشى ايديه عليه بجنان و قالهفهد / انتي ليه خايفه يا روح اني اسيبك و ليه كل شويه تقوليلي كدهروح بدموع / لاني بحبك يا فهد و لاني اتعودت على حنانك و لاني نسيت ان انا هنا مجرد اني اخلف ليك موش اكتر، انا خايفه اخلف ليك ترميني بعديه و تسيبنيفهد بحنان / اسيبك ازاي يا روح دانا مصدقت لقيتك و بعدين يا حبيبتي ارتاحي دلوقتي و نكلم بعدين، و بعدين يا روح انتي محتاجه لدكتوره قالت بسرعه / لا موش محتاج صدقني حاجة انا كويسة انا بس عاوزه اطلب منك طلب لا موش طلب هم اتنيناغمض عينيه بعنف و توقع طلبها قبل ان تقوله و افتكر يارا قبل ما يعمل معاها حاجة كانت تطلب منه حاجة في المقابل اتوقع ان روح ستطلب مثل يارا زي دهب أو الماس زي ما يارا ما بتطلب، اللعنه هذا حقا مؤلم أن يأخذ حقه لكن لازم قصاده يبق فيه مقابلفهد بألم / عاوزه ايه روح و انا اجيبهولك اطلبي اللي انتي عايزهاروح / انا عاوزهرواية روح الفهد الفصل التاسع عشرروح / انا عاوزه اطلب منك طلب لا موش طلب هم طلبينفهد بألم / قولي يا روح عايزه ايه و انا هجيبلك كل اللي انتي عاوزهروح بحب / اول طلب أن انت تفضل في حضني يا فهد و متبعدش عني ابدا و تقضي النهارده كله معايا متسبنيش ابداقلبه رقص من طلبه الصغيرة تطلب قربه و ليس دهب ولا الماس كما فكر هو و بعدين قال بحذرفهد / طب و ايه الطلب التانيروح بخجل/بصراحة يا فهد يعني فهد بيهز رأسه تشجيعها أن تكمل و هي قالت بإحراجروح / اصل بصراحة يا فهد انا جعانه اوي و موش هعرف اخرج وحاسه اني هموت من الجوعفهد أخذه في حضنه بلهفه و خوف و قال لهفهد / بعد الشر عليكي يا قلبي ربنا يخليكي ليا يارب دايما يا روح و متبعديش عني ابدا يا قلبيخرجها من حضنه برقه و قال لهافهد / هنزل اجيب الاكل و اشوف الشباب صحيوا ولا لأ و اجيلك على طول روح بفرحه و لهفه / متتأخرش عليافهد بحب / مقدرش يا قلبي ابعد عنكفهد جاي يخرج كان لسه هيقفل الباب سمع روح و هي بتتوجع و بتقولروح بوجع / اااااااه، يا رجلي ياني موش قادره احركه و جسمي كمان بيوجعني اويو عيطت جامد و قالت، بس انا لو قلت ل فهد هيفضل يلوم نفسه و انا موش عايزها يلوم نفسه على حاجة لأن انا كمان حبها اللي هو عمله معايافهد ابتسم و قفل الباب و نزل اتلاق الخدم كلهم جم و كمان الحرس و اتلاق الشباب و البنات نازلين وراه فقرب منهم و هم مبتسم لكن رحيم حس بصاحبه و عرف ان اكيد فيه حاجةفهد / صباح الخير شباب، صباح الخير يا بناتالشباب/ صباح الخير يا فهدالبنات / صباح الخير يا ابيهفهد بابتسامه قرب على البنات و قالهم / بنات ممكن قبل ما تمشوا تطلعوا تشوفوا روح لأنه تعبانه شويهالبنات طلعوا عند روح و الشباب قعدوا و فهد راح على المطبخ و قالولهم فهد / حضروا الفطار بسرعه للبنات فوق و احنا الشباب تحتفهد خرج و رحيم قام يقابله و قالهرحيم / مالك يا فهد فيك ايه يا صاحبيعند البنات فوق دخلوا ل روح و كانت قاعده تتوجع جدا، البنات شافوها و هي بتتالم جريوا عليهحور بلهفه / مالك يا روح شكلك تعبانه اويروح بإحراج / جسمي كله وجعني و كمان رجلي موش قادره ادوس عليههبه / طب يا روح حاولي تنامي كدهروح نامت محروجه جدا و البنات عملوله مساج فكوله جسمه و فكوله رجليه و هي كانت ب تتألم بشده و بعد ما البنات خلصت روح حست أن الألم خف بكتير و اني هي بقت تقدر تتحركروح بفرحه / الله الوجع خف بجد شكرا يا بناتروح حضنت البنات كلهم و هم كمان حضنوها و فطروا سوا و قعدوا يهزروا و يضحكوا سواتحت عند الشباب كمان فطروا سوا و قعدوا يهزورا و يضحكوا سواالشباب خلصوا ووداعوا بعض و حضنوا فهد جامد ووقفوا سوا على باب القصر يستنوا البنات اما تنزلفهد بحب / هنتقابل تاني يا شبابرحيم بنفس الحب / اكيد طبعا هنتقابل تانيعلي / ربنا يديم الحب علينا يارب دايماجاسر و مراد/ اللهم آمين ياربالبنات و روح نزلوا بعد ما هم كمان ودعوا بعض بعد ما اصحبوا جامد اويفهد شاف روح نزله و بتضحك فقلق عليها اوي و البنات كل واحده فيهم راحت جنب جوزهارحيم / فهد خلي بالك من روح و من نفسك يا صاحبيفهد / اللي مكتوب لينا هنشوفه يا رحيم متقلقشرحيم / ماشي يا صاحبي يلا سلامبعد ما مشوا فهد راح ل روح و اشتلها بشوق و لهفه و قالهفهد بحب / حبيبتي انتي كويسهروح بابتسامه خطفت عقل فهد بيها و قالت لهروح / انا كويسه حبيبي متقلقش عليادخل الاوضه و هو شايله و حطها على السرير برقه و قال لهفهد / حبيبتي ارتاحي و اناروح اترمت في حضن فهد و قالتله و هي حضنها جامد و قالتلهروح / انا موش عاوزه ارتاح انا عايزه افضل في حضنك انت و بس حبيبي خليني في حضنك يا فهديرامي و حازم وصلوا على القصر و رامي جري على اوضه روح علشان يطمن عليها ووراه حازمفهد كان حاضن روح جامد و طلعه من حضنه براحه و قرب منها و كان لسه يدرب بيلمس شفايفها الباب خبط جامدفهد و روح اتفزعوا و فهد قام يفتح الباب و أول ما فتحه رامي جري على أخته و شدها جامد في حضنه اوي و عيط في حضنه و كمان روح عيطت ل عياطهفهد كان واقف هو و حازم جنبه و فهد هيموت من الغيره و كان هيطق و موش عايز اي حد يلمس حبيبته غيرهفهد بغيره و صوت مسمعوش غير حازمفهد / هو ازاي يتجرأ و يلمس مراتي بالشكل ده حازم قوله يبعد عن مراتي دلوقتي حالاحازم بصدمه و ذهول / انت اتجننت يا فهد ده اخوه و تؤامها ازاي موش عايزها يحضنهفهد بغيره / مليش فيه خليه يبعد عن مراتي دلوقتي حالارامي خرج من حضن روح و قعد يبوسها في كل حته في وشها و كان قلقان عليه جدافهد مقدرش يتحمل اكتر من كده فقرب عليهم و شد روح من حضن رامي و قال ليه بعصبيه و غيرهفهد بغيره / ابعد عن مراتي و متحضنوهاش تانيرامي و روح بصدمه قالوا / نعععععععععععععمرامي / ازاي يعني معتش احضن اختي جرا ايه يا ابيه فهد دي اختي تؤاميفهد بعصبيه و غيره / مليش فيه معتش تحضني مراتي و الكلام يبق ما بينكوا من بعيد روح و رامي اندهشوا و انصدموا من كلام فهدالخادمه جت ل فهد و قربت و قالتله حاجة و فهد قرب منها و ده خلي روح تغير جدافهد هز رأسها للخادمه و هي نزلت و روح مسكت فهد من تلابيب قميصه و قالتلهروح بغيره / انت ازاي تسمح للخادمه تقرب منك بالشكل ده ها حازم و رامي اصدموا من فهد و روح و من غيرتهم هم الاتنينفهد سابهم و نزل وجهها مليان بالغضب و نزل اتلق يارا تحت و قال بكل غضبفهد /يارررررررررررايارا بصت ل فهد بخوف و نزل تحت ووصل ل يارا و ضربها بالقلم لدرجه انها وقعت من شده القلم اللي اخدتها تحت صدمه الكل اللي في البيت من اول الحاجة زينب و اخته اسيل و كمان حازم و رامي و روح كمان كانوا نزلوا فهد بغضب / انتي ازاي عملتي كدهرواية روح الفهد الفصل العشرونيارا كانت أسوأ لحظة بتعدي عليها كانت دلوقتي لأنه اتخليت أن فهد عرف كل حاجة عنهفهد بكل غضب / انتي ازاي تعملي كدهيارا بخوف / ع عملت ايهفهد بغضب / عملتيقاطعته بنت زي القمر دخلت بتجري على فهد و بتحضنه و في عيون حد اما شافها قلبه دق بطريقه رهيبهمريم / ابيه ابيه فهدفهد بدهشه و بفرحه / مريممعلومة مريم تبق اخت يارا الصغيره بس عكس يارا في كل حاجة و كمان يعتبر فهد اللي مريباه و بيحبها اوي و هي كمان بتحبه جدا و تعتبره مثالها الأعلى و كمان هي بتعشق حازم من الطفوله و هو كمان بيحبه اوي بس للأسف لسه موش عارفين و موش متأكدين من مشاعر بعضمريم بنت هاديه جدا عنده ١٨ سنه و جميله و طيبه قوي قوي جريت مريم على حضن فهد و حضنته جامد و ده خلي روح تغير بشده و سألت نفسه يا تري مين ديمريم جريت عند اخته يارا و قومتها و سألت فهدمريم / ابيه فهد ليه ضربت اختي يارا بالشكل دهفهد حاول أن يكون طبيعي و قال قدام مريم لأنه يعرفها ما بتتحملش و قال لهفهد بحب / مفيش يا حبيبتي بس اختك يارا غلطت و انا كان لسه اضربها علشان تتعلم من غلطها صح ولا لامريم هزت رأسه و قالتله / تمام، و بعدين بصت ل روح و قالتله بفرحهمريم / موش هتعرفني على العروسه يا أبيه دي شكلها حلو اويفهد بحب / اكيد يا قلبي هعرفك عليهفهد وقف يارا و همسلها و قالهفهد بغضب / اطلعي دلوقتي على اوضتك و موش عايز اشوف خلقتك ابدا انهارده ده اللي احسن ليكي و اللي حصل امبارح صدقيني لو عملتيه تاني ساعته انا هدفنك بالحياه مكانك فاهمهيارا طلعت مرعوبه من فهد اللي كل الغضب ماليه و خوف يارا اكدله أن هي وراه حادثة امبارحفهد اخد مريم و راحوا ناحيه روح و رامي و حازم اللي كانوا واقفين جنب بعضفهد / روح اعرفك ب مريم اخت يارا بس دي بنتي لاني يعتبر انا اللي مربياهروح ابتسمت ل مريم بس لسه بردك جواتها غيره من اللي حصل و بصت ل فهد بصه ناريه و فهد ابتسم بداخله على غيره صغيرتهمريم حضنت روح و حست بارتياح اتجاه و كمان روح حست بكده و تبادلوا السلام و بعدين فهد قالفهد / و ده رامي تؤام روحمريم / الله ده شبها اوي و كمان حلو اوي زيهارامي بخجل و بهزار/ ربنا يجبر بخاطرك كده ضمنت أن ليا مستقبلالكل ضحك الا اللي واقف هيطق من الغيرهمريم بخجل بصت ل حازممريم / ازيك يا ابن عميحازم بغيره و اشتياق ل حب طفولتهحازم / اهلا ب بنت عمي نورتي القصرمريم بخجل بصت في عيون حازم و قالت بداخلها / يا الله يا حازم لو تعرف اد ايه وحشتنيحازم بحب / تعالى اوصلك اوضتكفهد اوما برأسه ل مريم أن هي تطلع و مريم باست فهد في خده مما خلي روح خلاص هتنفجرحازم اخد مريم لاوضته و دخل الاوضه يحط الشنط و بمجرد ما مريم دخلت الاوضة حازم شد مريم و داخلها و قفل الباب و حطها وراه الباب و سند بدراعه على الباب و جز على أسنانه و قال بكل غضبحازم بغضب و غيره/ انتي ازاي تضحكي مع رامي بالطريقه و تقولي عليه كمان ان هو حلو هامريم و هي مستمتعه بغيره عشق طفولتها و بتبصلها باستعباط و قالتلهمريم باستعباط / و فيها ايه يعني هو انا قولت حاجة غلطكلامها عصبه اكتر و اكتر و مسك ايديها جامد و قالهحازم بغيره / و ربي و ما أعبد يا مريم اني شوفتك بتكلميه تاني ل انتي حره في اللي هعمله فيكيمريم من كتر مسكت ايديه الجامده دمعت و دموعه نزلوا، حازم اول ما شاف دموع مريم مقدرش يتحمل و خف على ايديه و مسك ايديه و بكل رقه طبع قبله على باطن يديه و ده خلي جسم مريم يترعش بشده من قبلته حازم بص ل مريم بكل حب و مد ايديه و مسح دموعها و قاله برقه و حنيه ف هي طفلته أيضاحازم بحب / اسف متزعليش بس صدقيني متحملتش اشوفك بتضحكي معاهمريم بخجل / انا اللي اسفه يا حازم مكنش لازم اضحك و اهزر بالشكل ده ،سامحينيكانت بتتكلم و حطها وجهها في الأرض، حازم رفع وجهها و بص في عيونه و بكل رقه قالهحازم بحب / وحشتيني يا مريوم وحشتيني اويمريم بخجل / حازم اناحازم حط اصبعه على شفايفها و قالهحازم برقه و بهمس / اشششش احلي حازم بسمعها بسمعه منك انتي يا مريم اه لو تعرفي بتوحشيني اد ايه كل ما تيجي تسافري للدراسه افضل استنا الاجازه تيجي علشان اشوفكمريم بتخدر من لمسته قالتلهمريم / و انت كمان بتوحشني اوي يا حازمحازم قرب منه و قاله / يالهوي على حازم و اللي جابوا حازم انا افضل امشي من هنا دلوقتي ل هعمل حاجة هموت و اعملهمريم ابتسمت بخجل و حازم بصله شويه و هو مبتسم و فتح الباب و خرج و هي اتنهدت بقوه من كميه المشاعر اللي حاسه بيهاحازم خرج مبسوط و راح على اوضته و اتلق رامي واقف شارد و حزين حازم قرب عليه و حط ايديه على كتفه و قالهحازم / مالك يا راميرامي بدون وعي / سوسن وحشتني اوي، رامي فاق و خجل من حازم اللي ابتسم و رفع حاجبه ل رامي و قاله بهزارحازم يتلاعب / سوسن امممم اسم جميل اوي اكيد صاحبه الاسم بردك جميلهرامي بغيره / لو سمحت متقولش اسمها و ملكش دعوة ب جميله أو وحشهحازم ضحك بشده على غيره هدا الطفل التي يعرفها جيدا هو الآخرحازم بضحك / خلاص يا سيدي انا اسف موش قصديرامي بيوقع حازم هو كمانرامي بتلاعب / طب ما هي الانسه مريم كمان مكنش قصده لكن انت غيرت بردكحازم بغيره / متقولش اسمها فاهمرامي بضحك و هو بيقلد حازمرامي / خلاص يا سيدي انا اسف مكنش قصديضحكوا الاتنين على غيرتهم و حازم قال بجديهحازم / بدال وحشاك اوي كده ما تروح تشوفها رامي بحزن و هو بيفتكر معامله مرات ابوه ليها قال / موش عاوز اروح البيت ده تانيحازم بتفكير / طب مفيش اي مكان تاني ممكن تشوفها فيهرامي بحزن / المدرسه الوقتي خلصت بقالها يجي نص ساعه و الأسبوع ده كله اجازه موش هعرف اشوفهاحازم بمواساه / معلش يا صاحبي استنا كمان اسبوع بس انا بيتهايئلي لو بتحبك هتقف تستناك شويه أو هتعمل حجه علشان تشوفك ولا ايهرامي كأنه اترسم عنده امل و ابتسم و قال ف نفسه / فعلا يا رامي ما يمكن هي واقفه بتستناك هناك هروح اشوفها، رامي ابتسم ل حازم و جرى على مدرسه سوسن و حزن بشده اما اتلاق ها مقفوله و محدش واقف خالصجاه يمشي لكن وقف فجأه اما سمع صوت محبوبتهسوسن / راميفهد طلع ل روح اللي كانت هتولع من الغيره اما شافته بيحضن مريم و دخل الاوضه و هو متأكد أن روح هتنفجر فيها لكن اتفاجأ اما اتلاق صغيرته بتجري عليه و تحضنه جامد و بتقوله بكل حبروح بحب / تعرف الشويه اللي انت بعدت عني فيهم دول وحشتني فيهم اويفهد بدهشه لأنه اتوقع ان روح تغضب منه لكن لا فهي تحتضنه و تعبره عن مشاعره أيضا التي يحب أن يسمعها منهروح خرجت من حضنه و كأنه قرأته زي الكتاب المفتوح و قالتله بابتسامه جميله و هي حطت ايديها الصغيره على قلبه و سألته بكل حبروح / ممكن اعرف ده موجوع ليهفهد بدهشه لأنه فهمته كعادته اترمي في حضنه جامد و قال بحذرفهد بألم / يارا امبارح هي اللي كانت السبب في اللي حصل معانا يا روحروح /………….تكملة الرواية من هناااااااا
الحزب الثالث: رؤية جديدة ومستقبل واعد في المجال السياسي
أمر ملكي: تعديل نظام الدراسة 1446 لفصلين فقط بالابتدائي.. التفاصيل كاملة الآن!
عبد العزيز” يبدأ خطته للعودة للنشل.. تفاصيل الحلقة الثالثة من مسلسل “النُص
100 دينار للمتقاعدين في الأردن 2025.. مكرمة ملكية تدخل السعادة للجميع
نتائج دوري أبطال أوروبا بعد مرحلة الـ16: تألق أندية البريميرليج وصراعات مثيرة
خبر عاجل: حالة الطقس اليوم وتوقعات درجات الحرارة في مدينتك بالتفصيل
الجفالي قد يغيب عن مواجهة الزمالك وسيراميكا كليوباترا في كأس مصر
القنوات الناقلة لمباراة البرتغال والدنمارك في دوري الأمم الأوروبية 2025 اليوم